never let go of someone you can't go a day without thinking about

Jag är skoltrött.
Eller kanske inte skoltrött,
kan hända att jag bara har valt fel program
och inte känner 100% för min klass/skola.
Men jag vill göra det, jag vill verkligen det
och jag försöker men det blir inte bättre.


Jag vill bo utomlands,
igen.
Prata Engelska eller Italienska,
kanske till och med Spanska.
Men att sitta och harva med språken tre timmar i veckan utan att få använda dem direkt när jag kommer utanför skolans dörrar känns bara meningslöst.
Inte blir saken bättre att jag blandar ihop Italienskan och Spanskan och sänker mina betyg i båda ämnena.

Och det individuella valet.
Det enda jag kan gå på som jag vill innebär en massa plugg.
Jag vet att jag inte kommer orka det.

Dessutom ligger jag ett år efter mina jämnåriga, bästa kompisar.
KUL!
Jag som har så bråttom med allt.

Ge mig jullov så jag kan tänka över mina tankar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0